Ons is weer by die huis

2 augustus 2017 - Spijkenisse, Nederland

We zijn er weer! Na een reis van 25 uur (!) zijn we weer op Nederlandse bodem. Vermoeid, maar voldaan zullen we maar zeggen.

De afgelopen dagen in Kaapstad waren geweldig. Wat een leuke stad en wat een verschil met Johannesburg. We hadden dit keer een leuk hotel met een prima restaurantje erbij. Heerlijk om in een schoon en groot bed te slapen en na het douchen schone handdoeken … wat kan je dat dan waarderen!

We hadden wederom erg veel geluk met het weer, want in Kaapstad kan het deze tijd van het jaar ook behoorlijk regenen en met een zonnetje is toch alles leuker. Zondag hebben we een rondje hop on hop off gemaakt en de eerste indruk van deze mooie stad opgedaan.

Kaapstad

Maandag zijn we naar Robben Island geweest. We werden rond geleid door een ex politiek gevangene, die daar zeven jaar vast heeft gezeten … bizar om te horen wat daar allemaal gebeurd is en nog niet eens zo lang geleden. Al met al een zeer indrukwekkende dag.

Cel Nelson Mandela

Helaas was de kabelbaan naar de top van de Tafelberg in onderhoud en konden we dus niet naar boven. Erg jammer, omdat het weer juist zo mee zat. Maar ja, goede reden om nog een keer terug te gaan ;)

Op onze vertrekdag, gisteren, was het voor het eerst tijdens onze reis slecht weer, bewolkt en regen. De mannen zouden eigenlijk ’s morgens een andere berg, de Leeuwenkop, gaan beklimmen, maar gezien het weer was dit geen goed idee. Om de tijd te doden tot het vertrek zijn we naar het Aquarium gegaan. Een soort Oceanium van Blijdorp en alles overdekt. Wel leuk om te zien, vooral de pinguïns, maar verder niet echt bijzonder.

Pinguin

Daarna kwam de taxi ons dan toch echt ophalen en was het tijd om terug te keren naar Nederland. Ook wel weer fijn om thuis te zijn en de herinneringen en avonturen neemt niemand ons meer af. De komende weken wordt het weer een hele klus om alle foto’s te sorteren en een mooi boek samen te stellen. Wel leuk om te doen, kunnen we de reis nogmaals beleven in beeld.

Iedereen bedankt voor het meelezen en jullie leuke reacties en wie weet … over twee jaar weer?!

Voor de laatste keer liefs van ons zessen!!

1. John en Anke:
    2 augustus 2017
    Dat was een hint maar hij is begrepen hoor
  2. Pa en Ma ..:
    2 augustus 2017
    Ons is blij dat iedereen weer gezond en wel thuis is
  3. Gerda:
    2 augustus 2017
    Veel plezier met de napret bij het maken van een fotoboek. Welkom thuis xxxxxx
  4. Daphne Deen:
    3 augustus 2017
    Welkom thuis
    En wat hebben we genoten van jullie reisverhalen.
    Kijken uit naar het fotoboek
    Xxx