Mixed emotions

30 juli 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

We hebben vanmorgen de camper ingeleverd en toch wel even een momentje van afscheid. Drie weken geleden had ik gedacht dat we het nooit drie weken uit zouden houden, maar eigenlijk is het juist erg goed gegaan. We werden steeds handiger in alles opruimen en bedden opmaken. Gelukkig hebben we nog paar dagen in Kaapstad, maar ik ga dat kleine huisje van ons wel missen. Ook ga ik het samenzijn missen. Iedereen zo met z’n eigen nukken en grillen, maar ook met z’n leuke eigenschappen. Zoals Milan, die een wandelende encyclopedie is over alle diersoorten en ook is hij een fervent vogelspotter geworden. Vraag hem iets over een willekeurig dier en hij weet niet alleen het juiste antwoord, maar vertelt er ook nog allerlei wetenswaardigheden bij en als je hem niet stopt, kan hij zo uren door vertellen. En Shanti met altijd haar hulpvaardige houding en nooit te beroerd om ergens mee te helpen. En Merel die zodra er een muziekje op staat, gezellig mee zingt al zijn de noten dan niet altijd even zuiver. En Jelle die zijn eigen plan trekt en wel acht boeken heeft gelezen. Ik ga ze allemaal missen komende weken als ze niet meer steeds bij ons zijn.

Afscheid camper

Afgelopen dagen hebben we nog erg leuke dagen gehad. In Swellendam hadden we een camping midden in de bush en hebben we voor het eerst nachtvorst gehad. Brrrrrr koud gehad die nacht. Daarna door naar Hermanus. Een leuk kust plaatsje waar we op aanraden van Petra bij een heel leuk restaurantje hebben gezeten. Na Hermanus was het wijngebied aan de beurt. We hadden in camping in Franschhoek en Sandor en ik zijn met een taxi naar een wijn boerderij geweest. Een prachtig landgoed, waar we zeven heerlijke wijntjes hebben geproefd. Daarna terug met de taxi.

La Motte wijnboerderij

Op één camping na hebben we deze vakantie eigenlijk altijd als enige of met nog één of twee andere kampeerders op de campings gestaan. Dat was voor de kinderen niet altijd even leuk, want ze misten de ontmoetingen met andere jeugd. Maar aan de andere kant zijn we hierdoor wel tot rust gekomen en hebben we allemaal veel gelezen en ook vaak gekaart met z’n zessen.

Gisteren waren we bij Cape Point. Zelfs daar hadden we nog mooi weer, maar door de harde wind voelde het wel fris aan. We zijn met een soort trammetje naar boven gegaan en hadden daar een prachtig uitzicht op het punt waar de Atlantische en Indische Oceaan elkaar ontmoeten.

Cape Point

Nu zitten we in ons hotel in Kaapstad voor de komende dagen. We gaan nog naar de Tafelberg en naar Robben eiland en verder lekker door de stad banjeren. Fijn dat we in ieder geval nog paar dagen samen voor de boeg hebben.

Groetjes van ons zessen uit Kaapstad!

1. Pa en Ma ..:
    30 juli 2017
    Wat een kippenvel verhaal en zo fijn dat iedereen op zijn of haar mani er er iets onvergetelijks van heeft gemaakt ..geniet nog even dat hebben wij met deze prachtige ver halen gedaan ✈️✈️✈️
  2. Gerard en Lenie:
    30 juli 2017
    Hallo Allemaal wat hebben we weer genoten van je verhaal en fijn dat het allemaal zo goed is gegaan want je zit toch met 4 pubers in de camper en onderweg .Geniet nog even van jullie dagen in jullie hotel en de uitstapjes .Xxxx
  3. Gerda:
    31 juli 2017
    Jeetje wat gaat de tijd snel, nu al bijna voorbij? Fijn dat alles goed gegaan is. Geniet nog ff en alvast een goede terugreis. Xxx
  4. Peter:
    31 juli 2017
    Omgevlogen zoals altijd. Geniet van die laatste paar dagen in Kaapstad.
    groetjes
  5. Daphne Deen:
    31 juli 2017
    Fijn dat de vakantie met zijn allen zo goed is verlopen.
    Geniet van jullie laatste dagen in Kaapstad
    Xxx