Big five … and six, seven, eigth, nine, ten and more

15 juli 2017 - Krugerpark, Zuid-Afrika

Veel later dan dat ik wilde, maar wifi is schaars hier. Hierbij meteen twee stuks :-)

Afgelopen donderdag zijn we van Blyde Canyon naar het Kruger park gereden. Al met al nog een flinke rit en we wilden niet al te laat aankomen om nog wat in Kruger rond te kunnen rijden. Dus even flink het gas erop. Maar ook in Zuid-Afrika staan snelheidscontroles en tijdens het inhalen van een vrachtwagen gaf Sandor nog even wat extra gas en reden we op dat moment zo’n 30 km te hard. Laten ze nou precies op dat moment ons flitsen … We werden dus aangehouden en een hele strenge meneer vroeg waarom we te hard reden en liep vervolgens een aantal rondjes om de camper (die zie je hier echt niet veel, dus volgens mij was hij gewoon nieuwsgierig). Hij ging zijn bonnenboekje pakken en we waren natuurlijk erg benieuwd wat dit geintje ons ging kosten. Toen hij terug kwam zei hij: “ik geef jullie dit keer alleen een waarschuwing”. Pffff kwamen we daar even goed weg zeg! Daarna keurig aan de snelheid gehouden.

Onderweg viel het ons op dat er veel mensen naar ons zwaaiden, maar we hadden gehoord niet te stoppen, dus wij reden vrolijk overal verder. Totdat een auto vlak voor ons ging rijden en toch wel erg naar de voorkant van onze auto wees en ons gebaarde te stoppen. Dit hebben we toen toch maar gedaan en het bleek dat onze kentekenplaat los getrild was en met één kant over de grond schuurde. We zijn nu dus een stuk kentekenplaat armer en hebben de rest met touwtjes weer vast gezet. De camper was gloednieuw toen we hem mee kregen en dat is maar goed ook, want het is niet de beste kwaliteit. Alles is houtje touwtje in elkaar gezet en kan niet veel hebben. Maar dat is gelukkig niet meer ons probleem na deze vakantie.

Nummerbord

Uiteindelijk kwamen we rond 15 uur in Kruger en konden we direct door naar onze zeer eenvoudige camping, gelegen aan het begin van het Krugerpark. Impala’s en aapjes hadden we toen al in grote getalen gezien. Ook op de camping waren aapjes, leuk om naar te kijken. We hebben die middag en avond lekker gechild en zelf eten gemaakt in de buitenkeuken van de camping. Overige avonden zijn we tot nu toe steeds uit eten geweest; kost niet veel en is een stuk makkelijker ;)

Vrijdagochtend zijn we vroeg gaan rijden in het Krugerpark richting onze volgende camping, die een stuk hoger in het park lag. Onderweg hebben we giraffen, zebra’s, olifanten, impala’s, een krokodil, hyena’s en veel prachtige vogels gespot. Op de volgende camping hadden we een afternoon walk geboekt. We gingen met twee gidsen door de wildernis lopen. Echt heeeel spannend, want op de weg ernaartoe zagen we een giftige slang op de weg kruipen en die lopen dus ook in het gras waar wij doorheen liepen! De twee gidsen hadden enorme geweren bij zich, die ze nog even vulden met grote kogels voordat we gingen lopen. We moesten in een rijtje achter de mannen aanlopen en precies hun voetstappen volgen en we mochten niet praten om de dieren zo min mogelijk  af te schrikken. Het was een flinke wandeling van 1,5 uur, maar uiteindelijk zeer de moeite waard, want we hebben oog in oog met drie neushoorns gestaan!!

Olifant

Giraffe

Neushoorns

Vandaag (getypt op zaterdag) moesten we om 4:45 op omdat we een sunrise gamedrive gingen doen. Wederom met een gids door de bush. Een rit van zo’n 2,5 uur waar we twee luipaarden hebben gezien, maar helaas wel van veraf en net voor het eind nog twee neushoorns. Helaas hebben we geen leeuwen en buffels gezien gedurende de tijd in Kruger. Wellicht komen die nog in een ander wildpark tijdens onze reis.

Terwijl ik dit typ zijn we onderweg naar Mlilwane in Swaziland. Een rit van zo’n 4 uur en we hopen op tijd te komen om het voeren van de nijlpaarden te zien vanmiddag. Weer even stevig doorrijden dus … maar wel tot de maximaal toegestane snelheid ;)

Voor de opa’s en oma’s, vader en moeder: de kinderen maken het allemaal uitstekend. Uiteraard met af en toe een puber chagrijnigheidje, maar over het algemeen genieten ze van alles wat we doen en beleven!

Liefs van ons zessen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerard en Lenie:
    Hallo

Zag dat er een tweede verslag was, Kruger park is inderdaad erg mooi en zeker zo als jullie het doen.
    Mooie foto's ook weer geniet er maar van en wees voorzichtig.

Groetjes uit Spijkenisse
  2. Karin:
    18 juli 2017
    Wat leuk, om dit weer allemaal te lezen, wat een indrukken. Jullie maken aardig wat mee.. Super gaaf. Dikke kus van ons!
  3. Gerda:
    18 juli 2017
    Wat een mooie herinneringen. Geniet ervan.
  4. Deborah& hidde:
    Wauw wat gaaf zeg!
    Jaloers hihi.
    Geniet ervan! En maak mooie herinneringen.

Liefs!!
  5. Daphne Deen: