Als een vis in het water

5 oktober 2019 - Niagara Falls, Canada

Afgelopen donderdag kwamen we na een lange rit van zo'n 500 km aan bij onze derde camping waar we twee nachten zijn gebleven. Een prachtige locatie aan de Niagara rivier. De hele rit regende het, maar gelukkig was het einde middag droog en hebben we een stuk gewandeld en ons vergaapt aan de prachtige huizen langs de rivier. Ook ontdekten we een leuk restaurantje, althans dat dachten we ... Laten we zeggen dat het enige positieve de muziek (cd van The Beatles) was 😉.

Gisteren, vrijdag, zijn we een dag in Niagara city geweest en hebben het natuuurwonder van de watervallen aanschouwd; echt prachtig, maar wat een kermis eromheen zeg. Las Vegas is er niets bij.

Om er te komen was nog wel even een dingetje ... we konden geen parkeer terrein vinden en reden wat rond. Toen zag ik er eentje, lekker dichtbij, maar dat bleek een parkeerterrein van een taxfree winkel te zijn. Toen we er weer af wilden rijden, konden we niet anders dan de brug naar de USA op rijden. We wilden echter aan de Canadese kant blijven, omdat deze mooier is. Dus na de drive through paspoort controle en $ 7,50 tol betalen weer gekeerd en de brug nogmaals over. Toen we aan de Canadese kant van de brug voor een dicht hek stonden, kwam er een strenge dame naar ons toelopen en zei: "what the hell are you doing". Toen bleek dus dat we de camper hadden moeten parkeren en naar binnen moesten voor de paspoort controle. Oepsie! Ze waren not amused en we kregen een reprimande en hebben alleen maar beschaamd een paar keer sorry gezegd ... Daarna gelukkig snel een parkeerplaats gevonden en op naar het gebeuren. Eerst zijn we met een boot, the Hornblower, naar de watervallen gevaren. Echt super gaaf!! De boot vaart langs de Amerikaanse en daarna naar de Canadese kant, ook wel Horseshoe Falls genoemd. Echt prachtig om er zo dichtbij te zijn; wat een geweld!

Daarna lekker rond gelopen en nog een Journey behind the Falls gedaan.

's Middags zijn we een stukje verderop naar Niagara Statepark gereden en hebben we een schitterende trail gelopen. We kregen een spectaculair uitzicht op de Niagara met een water dat wel zwembadwater lijkt, zo mooi blauw.

Helaas sloten we de dag niet zo mooi af, want van Merel kregen we een telefoontje dat haar scooter gisteren uit onze tuin is gestolen. Hij stond op slot en op stuurslot, dus onbegrijpelijk hoe ze 'm mee hebbben gekregen. Een scooter waar ze zo trots en blij mee was en waar ze zelf voor gewerkt heeft. Wat een rotbericht. Aangifte is gedaan en nu maar op zoek naar een andere; het is niet anders.

Vandaag gaat de rit naar de Finger Lakes en gaan we een trail van 11 km lopen vanmiddag. Terwijl ik dit typ zit ik met een Starbucks koffie in de auto, wederom op de brug naar de USA met uitzicht op de Falls en de zon schijnt ... goed begin van een nieuwe dag en nieuwe avonturen!

1. Daphne Deen:
    5 oktober 2019
    Prachtig reisverhaal weer, mooie foto's.
    Kijk uit naar jullie volgende reisverhaal.
    Veel plezier
    XXx Daphne
  2. Deborah& hidde:
    5 oktober 2019
    Wauw wat mooi zeg! Heel veel plezier!
    X Deborah
  3. An:
    5 oktober 2019
    Supergaaf wat jullie beleven en haaf de foto’s!!
    Wat erg voor Merel!!! Bizar hoe ze hem meekrijgen inderdaad €&@#%?>$£ (ik vloek nooit, maar dit is er 1).
    Nou, jullie weer veel plezier🍀😘
  4. Pa en Ma ..:
    5 oktober 2019
    Wat weer een prachtig verhaal ..en wat een belevenissen ..en de scooter is weer de keerzijde van mooie ervaringen ..bah afschuwelijk ..❤️❤️👍👍
  5. Gerda:
    6 oktober 2019
    Gaaf is het daar hé, vond het ook prachtig en indrukwekkend.
    Echt balen van haar scooter.
    Geniet nog maar verder 😘
  6. Gerard en Lenie:
    7 oktober 2019
    Wat een prachtig verhaal en mooie foto's en wat een rot streek van de scooter. Genieten maar.xx
  7. Karin:
    7 oktober 2019
    Mooi verhaal weer......
    Wat een rotstreek, balen voor Merel zeg!!