Vanuit de bossen naar de kust

16 oktober 2019 - Kennebunkport, Maine, Verenigde Staten

Afgelopen zondag zijn we van de White Mountains naar Arcadia National Park gereden. Een ontzettend lange route, maar met een aantal stopjes goed te doen.

Ergens in de middag reden we naar een grote brug en ik zag dat je in één van de pilaren omhoog kon om van het uitzicht te genieten, dus ik zei spontaan laten we dat doen. De entree was ook meteen voor Fort Knox, dus konden we daar ook even kijkje nemen. Nooit aan mijn hoogtevrees gedacht ... We kwamen in de toren en daar was een lift naar boven. De lift mevrouw vroeg of er mensen met hoogtevrees waren en ik stak mijn hand op. Naar je voeten blijven kijken als je uitstapt, zei ze. Dat deed ik ook, maar toen ik per ongeluk toch op keek, verlamde ik van angst en durfde geen stap meer te zetten. Er waren daarna nog twee trappen omhoog en Sandor liep daar uiteraard naar boven. Ik zei dat ik wel zou wachten bij de eerste trap, maar ik was zo in paniek, dat aardige omstanders mij stapje voor stapje naar de lift hebben geholpen en ik heeeeel snel weer naar beneden ben gegaan. Soms denk je dat je een goed idee hebt, maar dat pakt dan toch anders uit .... Fort Knox was aardig, maar niet bijzonder.

We kwamen eind van de middag aan op een super camping; gelegen aan de kust, maar volledig tussen de bomen. Een aantal tent plaatsen voor ons stonden op vlonders aan het water, echt schitterend. Toen we even naar de receptie liepen om iets te vragen, kwamen we onderweg iets tegen wat ik gewoonweg niet wil zien of weten .... een dode slang!!! Dat betekent dus dat daar slangen zaten en dat geeft mij geen fijn gevoel ... maar ja, hopelijk zijn die slangen banger voor ons dan wij (of in dit geval ik) voor hun.

Al met al dus niet echt mijn dag, zondag.

Maandag hebben we de hele dag rond gereden en gelopen in Acadia National Park. Wederom een top dag met over het algemeen mooi en zonnig weer, prachtige natuur, aan de kust en leuke haven plaatsjes.

Gisteren zijn we van Acadia naar Portland gereden. Mooie route langs de kust. Het zonnetje was er weer de hele dag bij, dus mooi uitzicht over het water.

Portland is een plaatsje aan de kust met een oude haven met heel veel leuke winkeltjes en restaurantjes. Kortom heerlijk slenteren en gebruik gemaakt van de happy hour (blijven toch Nederlanders hè 😉).

Vandaag zijn we onderweg naar een camping niet ver van Boston om morgen dagje Boston te doen. De route van deze ochtend voert ons langs de leukste havenplaatsjes. Net zijn we door Kennebunkport gereden, langs het zomerhuis van George Bush (geen verkeerde locatie, aan de kust) en hebben in het plaatsje even koffie gedronken en rondje gelopen. Volgende stop is Portmouth, wederom even lekker slenteren en genieten van het mooie weer.

Nog uurtje rijden, zon schijnt, leuke radio zender met golden oldies staat aan; kortom we genieten wederom met volle teugen!!!

Liefs van ons,

XXX

1. Daphne Deen:
    16 oktober 2019
    Wederom weer een prachtig reisverhaal, je kan zo schrijfster worden. Geniet van jullie vervolg van jullie reis.
    Xxx
  2. Gerda:
    16 oktober 2019
    Prachtig verhaal weer, nu komen jullie waar ik altijd heen ga. Portland, Portsmouth (hier kun je volgens mij whale spotten), Boston.
    Geniet er van, dan is het niet ver meer naar NY 🍎
  3. Pa en Ma ..:
    16 oktober 2019
    Mooi verhaal, leuk geschreven genieten jullie van deze geweldige trip en wij doen dat van jullie verslagen in een zonnig Spanje.
    Veel liefs.
  4. John en Anke:
    16 oktober 2019
    Wat een geweldige vakantie! Leuk om jullie reisverhaal te lezen en julliie zo te kunnen volgen. Veel liefs van ons 😘
  5. Gerard en Lenie:
    17 oktober 2019
    Het is weer een prachtig verhaal en mooie foto's en genieten maar.Groetjes van ons uit Spijkenisse xx