Back to America

2 oktober 2019 - Milford, Pennsylvania, Verenigde Staten

Daar is ie dan ... blog 2019 nummer 1!

Het heeft even geduurd, maar we moesten dan ook veel regelen zo de eerste dagen. Bijvoorbeeld een toetsenbordje voor mijn telefoon, omdat we onze laptop zijn vergeten (dom dom dom). En hadden we eindelijk een prachtig bluetooth toetsenbord gevonden bij Walmart, bleek dat er geen batterijen bij zaten ... nou ja, gedoe dus. Maar ondertussen is alles geregeld en zijn we op orde.

Maandag zijn we vertrokken en na een prima vlucht kwamen we aan op JFK en hebben we overnacht in een shabby airport hotel. Gelukkig maar 1 nachtje, want het was niet best. 's Morgens stond de taxi keurig op tijd voor de deur en waren we lekker vroeg bij de camper ophaal plaats. Daar stond een heel klein campertje en toen zei ik tegen Sandor dat dat 'm wel zou zijn, maar Sandor dacht van niet, veel te klein volgens hem. Maar het was 'm dus wel degelijk, haha. Vergeleken met de reuze campers van afgelopen keren, was dit inderdaad een kabouter campertje. Het was dan ook even improviseren om alles erin te krijgen, maar na 1,5 dag is dat ook allemaal geregeld. Het is wel nog beetje wennen dat we dit keer met z'n tweeen zijn; geen twee koppies die door de gordijntjes boven heen kijken en geen bedden ombouwen 's avonds (wat uiteraard ook weer fijn is, maar toch.

Gisteren hebben we eerst een berg boodschappen gehaald bij onze geliefde Walmart. We hebben wel 1,5 uur rond gelopen, echt zo leuk die Walmarts! Daarna onze eerste trip van zo'n 2,5 uur. Rondom New York was het flink druk op de wegen, maar naar mate we wat verder reden, kwamen we in de rust en hebben we een prachtige route gereden. Rond 16 uur kwamen we bij de eerste camping .... echt een natuurcamping waar verder niets te doen was, maar o wat een prachtig plekje!! Midden in het bos en vlakbij een rivier. Gelukkig een aantal aardige Amerikanen om ons heen, want we hadden geen kurkentrekker en die fles wijn moest natuurlijk wel open ;).

Vandaag de langste rit van de rondreis; een kleine 500 km. Nu ik dit typ, hebben we het grootste stuk er al op zitten. Geen straf hoor zo'n lange rit, de natuur is hier al zo mooi. De herst begint aardig zijn intrede te doen. En daar komen we natuurlijk ook voor :-)

Voor nu zeg ik jullie gedag, over een paar dagen meer!

Sandor & Francis

1. Gerda:
    2 oktober 2019
    Leuk verhaal, geniet er lekker van samen xxx
  2. Mark:
    2 oktober 2019
    Ik krijg gelijk weer Amerika kriebels...
    Laat de verhalen maar komen!
  3. John en Anke:
    2 oktober 2019
    Geweldig dat we op deze manier een beetje mee kunnen reizen met jullie! Liefs van ons
  4. Pa en Ma ..:
    2 oktober 2019
    Oh wat leuk we rijden met jullie mee hoor ..geniet ervan ..dikke kus
  5. Gerard en Lenie:
    3 oktober 2019
    Wij wensen jullie een fijne en goede reis toe en leuk dat we jullie weer kunnen volgen.Groetjes Gerard en Lenie
  6. Karin:
    4 oktober 2019
    Wat leuk weer om te lezen. Mooi avontuur, kijk nu alweer uit naar het volgende verhaal!! Heel veel plezier!!! Xxxx
  7. An:
    4 oktober 2019
    Leuk zeg, ik zie het al helemaal voor me, zo’n mini camper. 😄
    Natuurlijk kijkt deze Japanner uit naar de foto’s van deze trip🍀
    Veel plezier, geniet ervan😘