Bryce en Zion

21 juli 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Zaterdagmiddag kwamen we aan in Bryce Canyon. We hebben eerst weer de camper op de camping gezet en Sandor en ik zijn toen met de shuttle bus naar de canyon gegaan. De kids hadden geen zin om weer “rotsen” te kijken (cultuur barbaren) en wilden liever gaan zwemmen.

Deze canyon is eigenlijk nog mooier dan de Grand Canyon. Er waren prachtige uitzichten en de kleur schakeringen zijn zo bijzonder. We hebben een stuk langs de canyon gewandeld en je raakt niet uitgekeken en blijft fotograferen. Bryce Canyon 055 Echt overweldigend! In de loop van de middag betrok de lucht en het duurde niet lang voordat het begon te pletteren. Helaas moesten Sandor en ik vanaf de shuttle bus nog terug naar de camper lopen. We waren doorweekt … de kids waren gelukkig al binnen en zaten een spelletje te doen. De volgende dag (zondag) hebben we zoals gezegd een luierdagje gehouden. Helaas was het weer nog niet echt goed, maar we hebben lekker spelletjes gedaan en in de loop van de middag klaarde het wel wat op. Merel heeft haar zo verlangde paardrij rit gemaakt en heeft met haar paard langs de canyon gewandeld. Ze kwam met grote smile en tevreden terug.

Bij de camperplaats buiten stond een soort vuurkorf waar je hout in mocht stoken. De jongens hadden daar uiteraard wel oren naar (boys will be boys) en zijn uren zoet geweest met hout zoeken en de boel goed in de brand te krijgen. Uiteindelijk brandde het prima en hebben de kids marsmellows in het kampvuurtje gepoft. Bryce Canyon2 058 Ze kregen nog van zeer vriendelijke Amerikaanse buren op de camping een reep chocolade en crackers en daarmee konden ze met de marsmellows “s’mores” maken (twee crackers op elkaar, stukje chocolade ertussen en dan de warme marsmellow ertussen), liederlijk zoet!!

Gisteren zijn we vroeg vertrokken naar Zion. Helaas was het weer nog steeds knudde, niet echt koud, maar wel constant regen. Bij aankomst trok het echter open en hebben we gedurende ons bezoek aan Zion prachtig wandelweer gehad. We zijn (dit keer wel met z’n allen ;)) weer met een shuttle bus de canyon in gegaan en het begint afgezaagd te worden, maar wat prachtig!  Weer een heel andere canyon dan de voorgaande en deze keer ging de tocht onderin de canyon in plaats van er boven op. We hebben een stukje gewandeld en kwamen toen bij een waterval. Zion 034Daarna zijn we terug gegaan naar de camping waar we even heerlijk gerelaxed hebben. We hadden een mooi plekje en naast ons stond een Zwitsers gezin met drie kinderen, dus de kids hebben zich vermaakt met de jeugd op de camping.

Vanmorgen zijn we weer vroeg vertrokken richting … Las Vegas! De hitte dus weer in. Maar ook het vertier en pracht en praal aan casino’s. We hebben er zin in!! We hebben nu zo’n 1500 miles (circa 2500 km) gereden, zo ongeveer de helft van onze reis in kilometers (laatste week doen we een stuk rustiger aan met hier en daar een strand dagje). Wonderbaarlijk gaat het super goed met de reisziekte van Merel. In de camper heeft ze nauwelijks ergens last van. De kinderen kaarten veel met z’n vieren onderweg. Hartenjagen is de grote favoriet geworden deze vakantie. Een prima manier om de lange ritten iets aangenamer te maken voor hen. Ook lezen is een grote favoriet. Shanti is bijna door haar vijf boeken heen en Jelle en Merel maken nu ook dankbaar gebruik van haar meegebrachte bibliotheek.

Sandor en ik komen nauwelijks aan lezen toe, maar dat hopen we in de laatste week aan het strand weer in te gaan halen!

Zo dat was weer een update. Na onze twee dagen in Vegas horen jullie of we nog geld over hebben voor de rest van onze reis of dat we sponsors uit Nederland nodig hebben ….

1. Peet:
    21 juli 2015
    Hartenjagen runs in the family/friends!
    Zeer benieuwd naar jullie LA ervaringen
  2. John en Anke:
    21 juli 2015
    Petra, al bij Margot gegeten?
  3. Debeekies:
    22 juli 2015
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie!!!
    Hartenjagen haha..... Super leuk. Heb ik vroeger ook heel veel gedaan.......
    Have fun guys!!!!
  4. Pa en Ma ..:
    22 juli 2015
    Op naar Las Vegas met de hand op de knip want de verleiding om te gokken is daar erg groot !maar ook om te zien al geweldig we horen het graag in het volgende ronde !kus van ons .
  5. Peet:
    23 juli 2015
    Nee John, wij vertrekken as maandag en Margot staat woensdag gereserveerd. Ben zeer benieuwd!