What happens in Vegas, stays in Vegas ...

23 juli 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Las Vegas is een geweldige stad, het leeft dag en nacht. Alleen die temperatuur ... wat een hitte! Echt jammer want dat maakt het niet aantrekkelijk om, zeker overdag niet, gezellig rond te gaan wandelen. We hebben dinsdagmiddag wel een rondje gedaan, maar merendeel met de hop on, hop off bus (met airco) en af en toe een hotel in (met airco). Geweldig toch weer al die hotels, het lijken wel pretparken en sommige zijn dat ook echt.Las Vegas 023We vonden dat je pas in Vegas bent geweest als je één van de shows hebt gezien. Het duurde even om iets te vinden wat we allemaal leuk zouden gaan vinden, maar uiteindelijk hadden we besloten om naar Cirque du Soleil te gaan en hebben we voor veel te veel geld kaartjes gekocht voor de show van woensdagavond.

Woensdag hebben de kids weer uitgeslapen en heb ik mijn eerste laundry bezocht. Dat was hard nodig na bijna twee weken met z'n zessen. Maar alle was ligt weer schoon in de kasten en we kunnen weer even vooruit. Later in de ochtend zijn Sandor en ik met de meiden naar een outlet centre gegaan. Daar hebben we lekker geshopt (ook weer airco gelukkig) en wederom veel te veel geld uitgegeven. De dametjes hebben weer extra setje kleding om aan te trekken en San en ik zijn voorzien van de nodige Levi's. De jongens zijn toen wij aan het shoppen waren een paar uurtjes het mooie zwembad van de camping ingedoken. 's Middags is Sandor met de jongens terug naar de Strip gegaan, want er waren nog best veel hotels niet bezocht en de jongens wilden heel graag in de achtbaan bij hotel New York. De meiden en ik zijn op de camping gebleven, zodat de dametjes ook even een duik konden nemen. Tegen de avond zijn ook wij naar de Strip vertrokken en met z'n allen richting de show gegaan.

De show duurde 1,5 uur en het was 1,5 uur spectakel!! Echt fantastische show! Las Vegas2 124 We hadden uitstekende plaatsen dankzij de onderhandelingstactiek van Jelle en Sandor. Echt super gaaf en we waren allemaal onder de indruk. Daarna zijn we nog even in het donker stukje over de Strip gewandeld en naar een fontein show bij het Bellagio hotel gekeken en toen weer terug naar de camping.

Het geld is qua gokken gelukkig in onze zakken gebleven. Zowel San als ik zijn niet van die gokkers en alles is al duur genoeg! Wel leuk om rond te kijken, maar ook wel triest om zoveel verslaafden te zien en ook veel zwervers. Mensen met kleine kinderen die rond zwerven en mensen die geen fatsoenlijke tand meer in hun mond hebben en er echt armoedig uit zien, maar wel achter de gokkast .... best triest om te zien.

Vandaag staat een bezoek aan de Hoover Dam op de planning. We krijgen daar een rondleiding door het technische gedeelte (gelukkig met een Nederlands verhaaltje erbij). Zal best interessant zijn. Daarna rijden we door naar Barstow, een klein stadje als tussenstop naar Sequoia, en ik heb al op de app gezien dat het daar zeker 10 graden koeler is. Lekkerrrrrrrrr!

Ik ga eens kijken of iedereen beetje wakker is (het is hier nu 8:45 uur), dan ontbijten en on our way to the next adventure ....