Sterk staaltje van moeder natuur

18 juli 2015 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Donderdagochtend zijn we van Sedona naar de Grand Canyon gereden. We reden uit Sedona weg met een zo goed als lege tank … niet handig!! We moesten een behoorlijk steile bergweg op en weer af en Sandor en ik hebben echt even angstige momenten gehad of we het zouden halen. Uiteindelijk kwamen we gelukkig onderaan de berg en hebben we de camper even op de vluchtstrook gezet om op de tomtom te bekijken waar het dichtstbijzijnde benzinestation was. Een zeer vriendelijke Amerikaan kwam vragen of we okay waren en toen ik zei dat we zo goed als zonder benzine stonden, heeft hij ons begeleid naar een benzinestation. Echt super aardig! Gelukkig heeft onze tank het net gered, maar toen we daar aankwamen, zat de schrik blijkbaar nog in Sandor’s benen, want hij nam de bocht naar tank te nauw en “ramde” een paaltje … door de schrik kregen we eigenlijk allemaal de slappe lach. De schade viel gelukkig mee en met een beetje poetsen hopen we er bij inlevering geen opmerking over te krijgen.

Deze rit was “maar” zo’n 200 kilometer, maar we zijn er wel achter gekomen dat onze planning voor deze vakantie behoorlijk ambitieus is. We hebben dan ook besloten om Moab van de lijst te schrappen. Dit ligt zover buiten de route dat we bijna een hele dag heen en een hele dag terug moeten rijden. Niet echt te doen dus. Het vergde wel even wat reorganisatie qua geplande campings, maar het is gelukt.  We hebben nu iets meer rust om ook even niets te hoeven en ter plekke te bepalen wat we gaan doen.

Bij aankomst in de Grand Canyon hebben we eerst de camper op onze camping gezet en zijn toen met de shuttle bus naar de Grand Canyon gereden. Echt zooo indrukwekkend mooi en groots! Grand Canyon 012 We hebben beetje rond gelopen en zijn daarna met shuttle bussen het uitgestrekte terrein over gegaan. Prachtige uitzichten. De mannen hebben een kleine trail gelopen en ik ben met de meiden nog wat rond gereden in de shuttle bussen. Eind van de dag hebben we een echt Amerikaans diner gegeten … Mc Donalds dus!

Terug bij de camping zag ik ineens een eland vlakbij de camper, echt gaaf!! Grand Canyon 078

Gisterenochtend hebben we een rondvlucht boven de Grand Canyon gemaakt. Ik had het goed voorbereid en zowel Jelle als Merel een reisziekte pil gegeven. Nooit er bij stil gestaan hoe heftig de turbulentie in zo’n klein vliegtuigje kan zijn en zelf dus niets genomen met als gevolg dat ik honds beroerd ben geweest en de helft van de vlucht de binnenkant van een zakje heb bewonderd. Blehhhh. Maar wat ik gezien heb, was wel spectaculair mooi. Niet te bevatten dat moeder natuur zoiets gemaakt kan hebben. Je ziet het op foto’s en in films, maar als je het in het echt ziet, is het ontroerend mooi. Grand Canyon 112

Na de vlucht zijn we doorgereden naar Page. Een klein stadje vlakbij Lake Powell. We waren daar eind van de middag en hebben even een verfrissende duik in het meer genomen en daarna naar onze camping. We staan hier prachtig tegen een rode rots aan. Iedereen ligt nog lekker te slapen en ik zit buiten mijn blog bij te werken. Het is nog heerlijk koel en rustig op de camping. Vandaag is het plan om iedereen een keer uit te laten slapen (de behoefte bij de kids hiervoor was groot), daarna ontbijten en naar Bryce Canyon. Door het omgooien van de route blijven we daar een keer twee nachten op dezelfde camping en kunnen we morgen zelf de dag indelen. De kids willen heel graag raften, dus gaan we kijken of dat lukt en op de camping kan er paard gereden worden, dus iemand gaat heel blij worden morgen …

Groetjes allemaal en tot de volgende blog!

1. Peet:
    18 juli 2015
    Klinkt allemaal weer heel erg gaaf! Wat jammer dat je je zo ellendig voelde tijdens de rondvlucht
    sterkte met wegpoetsen, hoop dat het lukt
  2. Pa en Ma ..:
    18 juli 2015
    Alweer een heel spannend en prachtig verhaal !en fijn dat jullie een vrije dag hebben ingelast lekker relaxen en als er weer gevlogen of iets anders dan zelf ook maar aan het pilletje ,en een zakje bij de hand houden !!grapje van je moeder en een dikke kus tot het volgende relaas !
  3. Daphne:
    18 juli 2015
    Prachtig allemaal weer en ik denk dat jullie goed hebben gedaan
    om wat te schrappen en een kleine rust pauze in te lassen.
    Geniet maar lekker en tot het volgende verhaal.
    x Daphne
  4. John en Anke:
    18 juli 2015
    Ik hen vandaag 13 elanden gezien. Jullie ook?
  5. Anneke:
    19 juli 2015
    We zijn druk bezig met onze vakantie plannen, dus wat weinig tijd soms om te lezen, maar....des te meer indrukken. Fantastische belevenissen. Werkt aanstekelijk hoor, ik denk dat we jullie reis ook maar eens moeten maken. Goed om de plannen een beetje bij te stellen, anders wordt het zo haasten en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik weet niet of we wifi hebben, dus als ik niet meer reageer, komt het daardoor.
    In ieder geval heel veel plezier!!! xxx
  6. Gerda:
    20 juli 2015
    Hi there! Back in States, only at the Eastcoast. Zo grappig om tegelijkertijd in hetzelfde land te zijn, maar toch zo ver van elkaar. Geniet er lekker van. Doe ik ook. Zo blij om hier weer te zijn. Dikke kus voor allemaal.
  7. Rachel:
    21 juli 2015
    Waauwww lieve fran en co wat super om te lezen!! Wat een ervaringen..top..geniet nog lekker liefs ut ljouwert