In the dessert ...

16 juli 2015 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Maandag zijn we zoals aangekondigd van San Diego naar Yuma gereden. Een prachtige rit van ongeveer 4 uur. Echt zo bizar mooi die natuur. Je rolt van de ene verbazing in de andere. De kinderen kijken ook hun ogen uit.  Zomaar in the middle of nowhere duiken dan ineens een paar brievenbussen op een rijtje op, echt grappig om te zien. Zo grappigWe hebben de toeristische route genomen die merendeels door de bergen ging. Na een aantal foto stops en lunch stop, kwamen we eind van de middag aan in Yuma. Een stadje midden in de woestijn met één grote “winkel”straat (lees: Mc Donalds, Burgerking, Pizzahut, KFC, Starbucks, Domino’s, etc. etc.). De hitte was echt enorm, 42 graden en windstil. Gelukkig had de camping een klein zwembad waar niemand anders gebruik van maakte. De kids hebben zich uitstekend vermaakt in het (helaas niet echt verkoelende) water. We hadden geen zin om in de hitte uit eten te gaan, dus hebben we op aanbeveling van de camping eigenaar pizza’s besteld. Die hebben we lekker bij het zwembad opgegeten. Nou ja opgegeten …. We hadden 3 XL pizza’s besteld en hebben maar net aan de helft op kunnen krijgen! Alles in Amerika is groot, groter, grootst, dus ook de XL pizza’s ;). Maar, daarbij was de lunch voor de volgende dag weer geregeld. De avond en nacht waren ook bizar warm, maar gelukkig werkt de airco in de camper prima! Sowieso gaan de nachten in ons mobiele huisje prima. Iedereen slaapt best goed. De jongens slapen boven de cabine en de dametjes hebben ieder hun eigen bed, dat we ’s avonds even om moeten klappen.  Wij hebben een eigen “slaapkamer” achterin met een vast bed. Ook hebben we een douche in de camper, maar die hebben we tot  nu toe niet hoeven te gebruiken, omdat de douches op de campings prima te doen zijn. Dan hebben we nog een apart toilet (welke Sandor elke dag mag legen door een slang aan een soort put op de campings te koppelen; lekker werkje L) en in de toilet ruimte is een wasbakje.

Dinsdag was de rit zo’n 370 kilometer naar Lake Havasu. Een meer van 76 kilometer lang. Onderweg reden we door uitgestrekt woestijn gebied met enorme cactussen en rotsen. Ook weer prachtig. Indrukwekkend formaat! Onderweg nog een politiecontrole gehad. De mannen nemen hun taken zeer serieus hier. Je wordt bijna als crimineel behandeld en moet vooral heel beleefd en nederig blijven, dan gaat het goed. We waren hier al in getraind, omdat bij aankomst er een douanier was die onze papieren moest controleren en wij waren beetje jolig na die lange vlucht, maar hij zéker niet! Ik had mijn telefoon in mijn borstzakje en die moest ik meteen weg stoppen, want hij wilde niet gefilmd of gefotografeerd worden. Shanti maakte een aantal opmerkingen hierover tegen ons en toen heeft hij ons een spreekverbod opgelegd. Grote verontwaardiging op de gezichten van de kinderen uiteraard! Daarna maar even geïnstrueerd dat, indien we weer in aanraking zouden komen met politie of iets dergelijks, ze allemaal hun mond dicht houden en vriendelijk naar ze kijken.

Eind van de middag kwamen we aan op de camping en we kregen een plek direct aan het meer. Super! Bij het inparkeren van de camper ging het wel een beetje mis …. Ik stap meestal uit om aanwijzingen te geven en zover ik kon zien, kon de camper nog wel een meter naar achteren. Wat ik alleen niet gezien had is dat de wateraansluiting een stuk meer naar voren stond … oepsie. Niet zo handig

Gelukkig kon de camping eigenaar het redelijk snel repareren. We hebben heerlijk gezwommen tot ’s avonds laat in het verkoelende meer en Sandor heeft een lekker broodje hamburger voor ons gemaakt. Prachtige luchten terwijl de zon achter de bergen zakt.

Daarna vroeg gaan slapen om vanmorgen vroeg te vertrekken voor één van de langere ritten (ca 370 km). We hebben (zeer onverantwoordelijk) de kids laten slapen, was voor sommige hard nodig ;), terwijl we zijn gaan rijden en dat ging eigenlijk best goed. Om 14 uur waren we bij het Slide Rock State Park. Echt geweldig, een soort waterval/stroom met ijskoud water uit de bergen en daarbij uitgesleten rotsen. 005 (2) De temperatuur is hier een heel stuk beter, zo’n 30 graden, heerlijk. We hebben allemaal gedoken en gezwommen in het koele water en heerlijk even gerelaxed. Nu zijn we op de camping in Sedona … echt een toppertje! We staan heerlijk koel onder grote  bomen, Sandor aan een biertje, ik een witte wijn, de dames op de wifi (yeahhh na twee dagen zonder) en Jelle en Milan hebben chickies gespot en zijn de hort op. Iedereen het naar zijn zin dus ;)

Howdy tot de volgende update!

1. Anneke:
    16 juli 2015
    Warm, maar wel elke keer verkoeling en het rijden valt dus mee. Gaaf he, die mooie natuur en de andere wereld waar jullie in beland zijn. Echt een fantastische beleving. Veel plezier weer vandaag.
  2. Gerard en Lenie:
    16 juli 2015
    Wat een schitterend reisverhaal weer en mooie foto's.Hier alles prima.En genieten maar.Veel lieve groetjes Gerard en lenie
  3. Daphne:
    Wat een prachtige verhalen en foto's! Geniet ervan! X
  4. Gerda:
    16 juli 2015
    Howdy, prachtig he die altijd veranderende natuur. Fijn ook dat de kinderen zo genieten. Ervaring voor het leven. Nog 1 nachtje slapen en dan stap ik ook op het ✈️ naar de alleen aan de andere kust. Super veel zin. Veel plezier daar.
  5. Debeekies:
    18 juli 2015
    Leuk geschreven Fran! Jullie hebben het geweldig zo te lezen! Heel veel plezier en groetjes aan de familie.
  6. Bert en Greet:
    18 juli 2015
    Geweldig dat alles zo goed gaat met jullie en dat jullie het zo naar je zin hebben. De reisblog is een prachtige manier om bij te houden waar en wat jullie beleven.