Pauze!

2 augustus 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dit keer wat langere tijd ertussen, want we hebben pauze gehad. Donderdag en vrijdag hebben we op een superleuke camping bij het strand gestaan in Pismo Beach. Leuk vakantieplaatsje met boulevard en leuke winkeltjes. Donderdag onderweg naar Pismo hebben we weer spectaculaire mooie route langs de kust gereden. We hebben veel stops gedaan om te genieten van het uitzicht. Pismo 036Op een gegeven moment was Sandor beetje moe van het rijden en stopte even bij een mooi uitzichtpunt. Toen ik naar de zee stond te kijken, zag ik ze ineens … yeah walvissen!! Echt zo gaaf om te zien. Er waren er wel een stuk of vier denken we. Steeds zag je ze spuiten en boven komen. Het was helaas te ver weg om ze goed op de foto te krijgen, maar met de verrekijker hebben we genoten! Weer iets van het lijstje af kunnen vinken dus.

Een paar kilometer voor Pismo zijn we ook nog gestopt bij een strandje waar allemaal zee olifanten lagen te zonnen. Wat een rare beesten om te zien zijn dat zeg en stinken .. pfieuw. Pismo 090Wel gaaf natuurlijk om er zo vlakbij te staan.

Toen door naar de camping. Daar lekker gegeten en nog rondje strand gemaakt en een prachtige zonsondergang gezien Pismo 093. Vrijdag heel de dag gelummeld. Lekker paar uurtjes op het strand gelegen en rondje in het dorp gemaakt en de kids hebben zich vermaakt op het strand en in het zwembad. Ik heb zelfs mijn camera nauwelijks gebruikt (en dat wil wat zeggen hoor). Vrijdagavond hebben de jongens weer een groot kampvuur bij de camper gemaakt en hebben we gezellig rond het vuur gezeten.

Zaterdag op weg naar Los Angeles. Best weer een lange rit, maar daar zijn we allemaal wel aan gewend. Wel weer wennen aan het bizarre drukke verkeer. We zijn echt op wegen geweest tijdens onze reis waar we alleen op de wereld waren, maar hier overduidelijk niet!! Wat een drukte, alleen maar file rijden op 6 baans snelwegen. LA Hollywood 004Maar uiteindelijk kwamen we aan bij de camping en echt super, we stonden bijna op het strand van Los Angeles. Het was eigenlijk meer een soort parkeerplaats, volledig asfalt , maar wel geweldig om zo op het strand te staan. Gelukkig was het weer heerlijk weer en de golven hoog, dus kids hebben uren lol gehad in de golven en zelfs Sandor en ik zijn er nog een tijdje in geweest, want hier was het water een stuk warmer dan voorgaande zee stops. LA Hollywood 020’s Avonds zijn we met de camper een stukje LA in gegaan om te eten en boodschappen te doen en we kwamen bij toeval terecht in een groot winkelcentrum … jippie!! Alle kids zijn voorzien van super stoere Nikes, dus allemaal blij. Je kan natuurlijk ook niet uit Amerika terug komen zonder Nike sneakers ;).

Vandaag gingen we sterren spotten (weer eens wat anders dan walvissen). We hebben namelijk een Hollywood tour gedaan. Erg leuk, in een open busje langs huizen van sterren en uiteraard ook langs de bekende Hollywood letters in de bergen. LA Hollywood 034Wel beetje jammer dat je vaak alleen de hekken van de huizen ziet en hier en daar een glimp opvangt van het daadwerkelijke huis. Maar leuk ook om over Rodeo drive te rijden en de winkels van de rijken der aarde te zien. De tour duurde 2,5 uur en toen hadden we het ook wel gezien. Daarna lekker pizza gegeten op Hollywood boulevard en nog beetje rond gekeken en gelopen over de Walk of Fame op zoek naar bekende sterren. Merel en Shanti hebben al een lege ster gereserveerd ;). LA Hollywood 106  LA Hollywood 108

Daarna naar de allerlaatste camping, waar we de laatste twee nachten blijven. Morgen staat een pretpark op het programma ter afsluiting van onze geweldige reis. De keuze voor het pretpark moet nog gemaakt worden. Het wordt in ieder geval niet Disney, maar of Six Flags of Knotts Berry Farm (beide schijnen spectaculaire achtbanen te hebben).

De vakantie zit er bijna op en het lijkt of we maanden weg geweest zijn … zoveel beleefd dat we het nu al amper terug kunnen halen. Maar gelukkig hebben we de foto’s nog!

Liefs van ons allemaal en tot snel!

1. Daphne:
    3 augustus 2015
    Alweer een prachtig reisverslag . Jaloers om op te worden
    Namens ma en mezelf nog een paar mooie dagen en een goede terugreis.( ben een langweekend bij ma,Fietsen dierentuin Gezellig)
    Ma en Daphne
  2. Anneke:
    3 augustus 2015
    Wat een superleuke route!!! Mooie dingen beleefd hoor. Geniet er nog even van. Wij zijn vannacht terug gekomen. Gelukkig wordt het vandaag heel warm.
    Xxx An
  3. Rachel:
    4 augustus 2015
    Zo te zien hebben jullie een geweldige tijd gehad! Goede terugvlucht en geniet van alle foto's die jullie gemaakt hebben.

liefs ut Ljouwert
  4. Anneke:
    5 augustus 2015
    Ik heb nog even wat verhalen ingehaald. Superleuk!!!

Goede vlucht terug en tot gauw.XXX