Terug naar de kust

29 juli 2015 - Monterey, California, Verenigde Staten

Dinsdag hebben we een keer een rustige opstart gedaan. Eerst beetje uitslapen, daarna rustig ontbijten en toen zijn we het super drukke San Francisco uit gereden Santa Cruz 002en richting de kust gegaan. Prachtige route via Highway 1 met geweldige uitkijkpunten. Onderweg zijn we even gestopt om alvast een voorproefje van de zee / golven te nemen. Santa Cruz 003Het water was behoorlijk koud, maar spectaculaire golven! Leuk ook om alle surfers in het water te zien wachten op dé perfecte golf.

We zijn met de camper bij een leuk klein strandje in de buurt van de camping gestopt. Lekker makkelijk, want dan heb je alles bij de hand. We liepen met onze stoeltjes het strand op en ik zag daar al wat andere mensen zitten. Nu moet ik even iets tussendoor vertellen. In de Grand Canyon stond ik met de meisjes bij een shuttle bus te wachten en voor ons stond een Nederlands gezin met twee meiden van een jaar of 17. Aardige mensen en even wat heen en weer gekletst. Tot onze verbazing stonden deze mensen twee campers achter ons op een camping een dag later in Page. Is toevallig, maar kan natuurlijk gebeuren. Nog groter was onze verbazing toen ze ook weer op dezelfde camping vier dagen later in Las Vegas stonden, maar echt stom verbaasd waren we toen we op een camping in Barstow net gesetteld waren en wie kwamen daar als onze achterburen aanrijden … ja weer! Toen weer even praatje pot en dat het zo toevallig was etc, maar dat zij nu een heel andere kant op gingen (LA) dan ons (SF). Wij zouden dan via de kust van SF naar LA rijden en zij andersom. Nu weer terug naar ons strandje ergens aan de kust (welke zo’n 500 km lang is) en we zetten onze stoeltjes neer … echt niet te geloven, pal naast hetzelfde gezin!! We keken elkaar zo stom verbaasd aan. Ze verdachten ons ervan een tracker op hun camper geplakt te hebben. Uiteraard weer een praatje pot en aan het eind van de dag weer gedag gezegd … hahaha, we rijden onze camping op (dit keer best grote camping op groot grond gebied) en staan gewoon echt weer pal tegenover hetzelfde gezin. Gewoon eng! Nu zijn ze echt de andere kant op en kunnen we ze echt niet meer tegenkomen of het moet in Nederland zijn.

Er waren veel surf dudes op het strandje en ook heel veel pelikanen (althans wij denken dat het pelikanen waren) Santa Cruz 060a; was leuk om naar te kijken. Eind van de middag werden de golfen echt hoog en de kids hebben zich prima vermaakt, al was het water wel erg koud. Maar de zon was heerlijk warm. Lekker even een middag gerelaxt. We zouden hier eigenlijk twee nachten blijven, maar we hebben besloten om er toch maar één nacht van te maken, omdat er niet veel te doen was in de omgeving en verderop juist nog veel leuks te zien. Even weer regelen met campings, maar dat is ook weer gelukt.

Volgende bestemming was Monterey en onderweg leuke route langs de Highway 1 en leuke dorpjes. Veel stopjes gedaan, eerst een donut stop, daarna een leuk strandje, daarna fruit marktje (Iekker lekker allemaal) en uiteindelijk nog de Walmart (boodschappen).  Uiteindelijk waren we rond 15:30 op de camping en heerlijk zwembad erbij, dus kids nog even lekker uitgeleefd Monterey 017en wij even lekker in een ligbed in het zonnetje gezeten met een wijntje, biertje en nacho’s met guacamole … mmmmm.

Nu zitten we aan onze tweede bbq van deze vakantie, gezellig!! Langzaam komt het besef dat we minder dan een week nog hebben … ineens gaat het hard voor ons gevoel. Wel super luxe dat we zolang gehad hebben (en nog kleine week te gaan), maar ook wel fijn om straks weer onder je eigen douche te gaan ennnnn … in je eigen bed slapen (bed hier is echt niet fijn voor mij). Maar eerst nog paar dagen goed genieten. Morgen hopen we dolfijnen en walvissen te spotten, zou super tof zijn als het lukt! Horen jullie in de volgende blog!

Groetjes van ons allemaal!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mark:
    30 juli 2015
    Walvissen spotten moet je in Monterey zijn.Er varen diverse bootjes uit waarop je kan boeken voor een whalewatchtour.Wij hebben er diverse gezien ( geen garantie.. )

Mark